راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

انواع کاغذ عکاسی در ایران

            انواع کاغذ رنگی

در ادامه بحث در باره انواع کاغذ رنگی بحث میکنیم

عرض شود که در ایران چهار نوع کاغذ وجود دارد که بنا به کیفیت آن رده بندی میکنیم

1 Metalic

متالیک دو نوع میباشد ساده و وی سی . نوع ساده آن در تمام دستگاه ها قابل نصب میباشد ولی نوع وی سی آن تنها در دستگاه های که سیستم لیزر دارد قابل نصب است .

متالیک گرنترین نوع کاغذ میباشد  چون تراکم نقره درآن زیاد است و عموما" برای کارهای صنعتی ؛ منظر ؛ پرتره های که توسط عکاسان حرفه ای عکسبرداری میشود مورد استفاده میباشد .

نوع VC آن عکس را دو بعدی میسازد و ماندگاری آن طولانی است .

در ایران تنها نوع کداک آن موجود است که محصول از شرکت آمریکا میباشد

2 Silk

سیلک یا ابریشمی نوع دیگر از کاغذ های عکاسی میاشد که نوع فوجی ان در ایران موجود است . این کاغذ نسبت به نوع قبلی تراکم کمتری دارد ولی کنتر است عالی دارد شکل ظاهری آن بافت درشت دارد که با دست لمس میشود و عموما آتلیه های خوب از این نوع کاغذ استفاده بیشتری میکنند من خودم عاشق این کاغذ هستم .

نکته :

بعضی از دوستان که لابراتوار رنگی دارند از کاغذ های که تاریخ انقضاء آن تمام شده است استفاده میکنند که به قیمت ارزانتر به همکاران عکاس و حتی به مشترها میفرشند ولی چون شرایط خوب نداشته اشت و از نظر شرکت وقت آن ابطال شده است به مورو زمان از نظر کیفیت افت میکند که تمام زحمات شما ازبین خواهد رفت

3 Luster

یا مخملی این کاغذ از نوع سه میباشد که به علت کم بودن ترکم نقره جزئیات را خوب نمایش نمی دهد عموما مصرف زیادی در ایران دارد در واقع این کاغذ برای عکسهای کم کیفیت ساخته شده است

4 Glossy

یا براق که عموما برای عکس های 3x  4 و عکسهای که از روی کارتهای حافظه و نگاتیو چاپ میشود استفاده دارد 

همکاران برای اینکه کاغذ فاسد یا کم کیفیت نخرید من آقای میر قاسمی را سفارش میکنم

نظرات 2 + ارسال نظر
کوثر قاسمی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 14:51

سلام و وقت بخیر
میخواستم بدونم بهترین کاغذ برای پرینتر اپسون L110 کدوم نوع هست؟
و چطور میتونم از آقای میرقاسمی خرید کنم ؟

بنده در باره کاغذ های جوهر افشان زیاد اطلاعات ندارم

پرنیان پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 16:44

مطالب خیلی خوبی بود بسیار ممنون

از این که بنده تونستم شمارا راضی کنم خوشحالم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد